Over ons

Over ons

Het onderzoek naar nieuwsgierigheid is een samenwerking tussen onderzoekers van ontwikkelingspsychologie van de Universiteit van Amsterdam, Onderwijswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam en Orthopedagogiek van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Prof. dr. Maartje Raijmakers
Prof. dr. Maartje Raijmakers
Maartje is bijzonder hoogleraar Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam bij science museum NEMO, en hoogleraar Onderwijswetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Ze doet onderzoek naar de ontwikkeling van leren en aandacht. Recent startte ze de universitaire, Educatie Master voor het Primair Onderwijs in Amsterdam en Leiden. Ze is geïnteresseerd in de manier waarop nieuwsgierigheid ons gedrag bepaalt.
Lees meer
Dr. Maien Sachisthal
Dr. Maien Sachisthal
Maien Sachisthal werkt als postdoctoraal onderzoeker binnen sociale psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is geïnteresseerd in motivationele en emotionele processen rondom gedrag en is benieuwd welke vakjes door wie het vaakst worden aangeklikt.
Lees meer
Dr. Tessa van Schijndel
Dr. Tessa van Schijndel
Tessa van Schijndel werkt als universitair docent bij Onderwijswetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is geïnteresseerd in hoe kinderen binnen- en buitenschools leren over wetenschap en technologie en wat de rol van nieuwsgierigheid is in dit proces.
Lees meer
Dr. Jo van Schaik
Dr. Jo van Schaik
Jo is universitair docent Onderwijswetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Haar onderzoek gaat over wetenschap en technologie-onderwijs en de motivationele en leerprocessen die daaraan ten grondslag liggen.
Lees meer
Dr. Brenda Jansen
Dr. Brenda Jansen
Brenda is universitair hoofddocent Ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Haar onderzoek gaat over hoe kinderen leren: wat motiveert ze, welke emoties hebben ze en welke rol speelt nieuwsgierigheid bij het leren?
Lees meer
Dr. Helene Vos
Dr. Helene Vos
Helene is universitair docent Onderwijswetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Haar onderzoek gaat over ontwikkeling van lees- en rekenvaardigheden. Ze is geïnteresseerd in de cognitieve en sociaal-emotionele factoren die een rol spelen bij leren.
Lees meer